Entrada destacada

dijous, 14 de juny del 2018

15 anys de... l'Homedes al Gat.

El bonic i estètic perfil del Gat queda ben camuflat davant la grandiositat del vessant nord del Pedraforca, però un cop el descobreixes mai més deixes de mirar-lo. La ultraclàssica Homedes és la via més repetida de tot el vessant nord i una cita obligada per tot escalador clàssic.


Jo vaig fer la meva repetició avui farà 15 anys i va ser la primera en solitari al massís (mig en solitari i mig en solo integral). No en guardo gaires records però els pocs que tinc són molt bons. Recordo sobretot l'ambient altiu dels últims llargs i el rapel des d'un merlet amb multitud de bagues.


La via està semiequipada i amb flotants n'hi ha de sobres. La roca bona en general, amb algun tram gastat i algun altre amb pedra solta (sobretot als replans). Possible escapament cap el collet del Gat. Nom i fletxes a peu de via.

Apa! Fins aviat i precaució si teniu cordades per davant o per darrera i també si pujeu o baixeu per la Pany... les pedres cauen directes a peu de via.

1 comentari:

Jaumegrimp ha dit...

Una clàssica de debò, no difícil però sí amb ambient esquerp sobretot a mesura que t'enlaires, quan la vaig fer anava amb el record de la lectura de l'accident de l'Homedes tocat pel llamp....me l'imaginava caïent per sobre la reunió dels companys abans de sortir del gat! I a sobre les tirades del gat em van tocar a mi!