Entrada destacada

divendres, 14 de juny del 2024

La Quilòmetre 36 (o K36) a Canalda.

Tota la vida desitjant repetir aquesta via de Canalda i ves per on ja està... ja està repetida... i ara què? Exaltació d'eufòria en fer cim i profund sentiment d'enyor ara des de casa. I és que aquest vión obert fa gairebé tres dècades per dos il.lustres (la meva més sincera enhorabona), i amb només una repetició coneguda per dos il.lustres més (els millors en el seu ram) m'ha dut a superar els meus límits personals amb el meu primer A4. Brutal!!!!


Amb tot, la K36 és una arrogant línia directa que supera sense miraments els dos desploms més grans de Canalda: el L1 i el L2 la gran balma de Ca la Rita i el L5 l'enorme sostre fisurat penjat al capdemunt de la roca. Ambient parapent impresionant i sensació de buit increïble.


No voldria explicar-vos massa cosa per no desvetllar secrets. Només us diré que l'he trobat dura, díficil (no infravalorar els trams en lliure), molt treballosa i acrobàtica. La visió del mític tac de fusta suspès a la fisura somital és un imàn que us atraparà irremeiablement.


En quan a material, dir-vos que porteu molt de tot: mínim els tascons, friends fins C5 , Aliens, cordinos, unes 25 cintes variades i uns 20 claus variats (més aviat llargs) + 4 de curts + 1 bong. C4 i C5 imprescindibles per deixar que el tac envelleixi amb misteri. Una bona guindola per l'R1 tampoc us anirà gens malament i compteu amb una jornada maratoniana si la voleu repetir en el dia (jo ho vaig fer amb sis, un dia per llarg).


Apa! Fins aviat i per que quedi ben anotat: segona repetició absoluta i primera en solitari.




4 comentaris:

paca ha dit...

enhorabona!
desvetllar misteris el el millor d+ escalar...

Xavi ha dit...

Déu n'hi do, felicitats!!!

Parce ha dit...

Gràcies companys. Serà d'aquelles vies que deixen petjada profunda.

Gerard ha dit...

felicitats! bravo