Entrada destacada

dijous, 15 d’agost del 2013

15 anys de... el Diedre dels Desconeguts a Canalda.

Molta història te al darrera el Diedre dels Desconeguts a Canalda, de fet no es diu així per atzar, sinó per un seguit d'esdeveniments ocorreguts al llargs de dues dècades. Per resumir-ho direm que la van començar uns i la van acabar uns altres passat uns anys, però després de molts més anys (una dècada sencera), van aparèixer els primers (Els Desconeguts) per acabar la seva obra i obrir-n'he més a la paret quan aquesta ja n'estava plena. En veure el "percal", van decidir restaurar la seva i anomenar-la Siete Muelles, per flipar!!


Ara farà 15anys, quan la vaig repetir, Els Desconeguts encara no havíen aparegut i NO estava restaurada. Actualment, de la placa en amunt no sé en quin estat es troba i no sé que hi van fer (suposo que algun dia l'hauré de repetir per esbrinar-ho). El que si puc comentar-vos es que l'escalada és atlètica i la roca, tot i ser bona, està molt bruta de terra i líquens.


Apa! Fins aviat i disfruteu del L4 que és únic a Canalda.

Nota (del 2 de Maig de 2023): Doncs 25 anys després torno a repetir aquesta via i trec una mica l'entrellat de com està actualment. La part inferior no te complicació al ser comuna amb la clàssica Fills del Vent. La superior és molt més salvatge, autera i amb caràcter.


La restauració 'dels Desconeguts' va consistir en afegir espits de xapa gran al costat dels espits de xapa petita. Així, podriem dir que en els L6 i L7 hi ha la via que segueix el diedre amb trams herbosos i desagradables i una variant per la dreta que evita aquests trams, atacant les panxes sense miraments. Vosaltres escollireu per on voleu pujar. Sort.



4 comentaris:

Àngel B. Goode ha dit...

HOLA SOY UNO "DELS DESCONEGUTS"... Sr. Parcerisas, te tengo conocido solo de oídas y se que de esto entiendes y comprendo tu confusión.

Cuando abrimos la vía en el ochenta y pico,ya se llamaba "Siete muelles". Se nos acabó el día y salimos de la pared como pudimos zigzagueando por las repisas de la derecha (debe haber algún buril) una salida muy ilógica. Entonces al ver que la vía "Tabú" solucionaba la parte final del diedro y solo faltaba conectarlo, fuimos a hacerlo (un poco sucio ese trozo pero mejor que las repisas)... Por lo que parece ya lo habíais hecho vosotros cuando nosotros la restauramos (solo los cuatro primeros largos más algún buril suelto)Con esto te doy las gracias por preocuparte y cuidar de la vía quizá más clásica de la pared.
Yo ya no escalo, pero si un día nos encontramos, el vermouth lo pago yo. El nombre que manteneis nos gusta, así que no hay problema. Es bonito
Un saludo, Angel B.Goode

Àngel B. Goode ha dit...

Hola Parce. No te comenté que coincido contigo en en lo del L4, es único...
Y te recomiendo que si un día repites la vía, lo hagas por el itinerario original de los dos primeros largos. Por supuesto que es más directa y lógica tal como tu la reseñas (igual que el final del diedro), pero también tiene su encanto. Después de saltar la primera panza, la vía se va en horizontal hacia la izquierda todo el largo
... no es difícil y si, divertido. No veras más que puentes de roca (yo pasaba tascónes pequeños y alguna falca. Más por diversión que por necesidad (aunque tocarías suelo si se te va un bolo)... siguiendo la travesía se va ganando altura poco a poco hasta encontrar la R1 "restaurada". El L2 se va a la derecha en diagonal siguiendo por debajo de un labio de roca. en este largo si que encontrarás algún spit y algún clavo viejo. después de saltar un pequeño desplome llegas muy fácil a la linea de spits que viene directa de abajo.Hay un bar en Solsona donde tienen el libro de piadas y dejé una cópia de la reseña con estos detalles que te he dado. Me gustaría saber tu opinión ... Saludos B.Goode

Parce ha dit...

Ostres!! Molt bé tot això que expliques Angel. De fet jo coneixia només la versió per una banda.

Sí, suposo que algun dia l'hauré de repetir perque ja no la recordo massa. Però sí recordo haver vist cosetes en la part inferior i no sabia de que eren, ara ja hem quadra tot una mica més.

Apa! Salut Angel. Llàstima que no publiquessiu una ressenya en el seu dia, però ja mola descobrir les històries de les parets.

Àngel B. Goode ha dit...

Jo¡. Si no fuera por una jodida hepetitis crónica que me ha sacado del mapa, quedaría contigo para repetirla juntos. Hicimos unas cuantas reseñas en su día pero solo se las dimos a cuatro colegas...
Bueno, a ver si un día nos conocemos y te cuento más cosas. O mejor aún, ojalá me cure... Un saludo, Angel B.Goode