Entrada destacada

dimecres, 1 de desembre del 2010

La Porta dels Somnis al Serrat dels Monjos.

Ja fa uns dies que tenim l'hivern metereològic aquí i amb ell arriba la neu. Així que entre fred i neu, hem d'anar a buscar parets baixes de cota i càlides. El Serrat dels Monjos a Montserrat (i el seu veí, el Serrat de les Garrigoses) són d'aquelles parets que hem reservo pels dies de cru hivern, ideal per avui.


La paret no és gran cosa, i menys el sector que he escollit, però ja a fet servei. La via, La Porta dels Somnis, per què aquesta i no una altra? doncs.... pshe! m'ha fet gràcia.


Gràcia per què estava desequipada menys les reunions, demanaven un munt de material (amb claus i tot), tenia un pas d'Ae i no tenia referències de repeticions, a més a més, d'aquí poc ja no podrem escalar en bastantes zones del masís, així que tocava.


Per resumir i no allargar-ho molt. L'he fet tota en lliure (6a màxim), no he clavat ni he posat aliens i la segona reunió queda una mica desplaçada a la dreta, podem empalmar sense cap problema (a la foto és veu la R). Compte amb autoassegurar-se bé, cal mirar les possibilitats que ofereix la pedra i, compte amb la reunió del cim, és una mica indefinit i no hi ha cap matoll que destaqui per bo. Apart d'això, la via és maca, amb no massa herba i roca molt bona.

Per acabar, dir-vos que just a la dreta de la via n'hi ha una altra pel mig d'una placa, ull! i que per baixar, cal anar a buscar Torrent Fondo però amb paciència, no us poseu a la primera canal que trobeu.

Apa! Fins aviat i foc a l'obaga.

4 comentaris:

Amadeu ha dit...

Quina sorpresa!
Segurament heu fet la primera repetició.
Felicitats per l'estil..Sempre he tingut la sensació que amb les expansions ens varem perdre una bona oportunitat d'obrir una via tradicional(com diuen ara).La R1 2 metres més amunt en un repla amb fisures.La R2 es pot saltar.La icognita es com queda el flanqueig sense la xapa.Caldra tornar-hi per a saber-ho.
Molts records!
Aveure quin dia em portes a fer la Tim o algún altre monstre de Canalda. Salut!
Amadeu

Parce ha dit...

Ei Amadeu. A mi hem va agradar tal i com està, fins i tot posaria un parabolt més al cim, però la resta va bé per que sinó vas molt amb l'incògnita de si estas o no a la via. L'inici del L1 es podria netejar una mica, però.... una mica d'olor natural també desembosa el nas, jeje!

La TIM la tinc emparaulada amb el Paca, però alguna altra que et falti cap problema. Tu a Canalda i jo a Malanyeu, ok?

Fins aviat.

Langas1 ha dit...

Bon dia,

Ahir la vaig fer i ens va agradar força. Per error vam fer una reunió que vam trobar una mica a la dreta i per sota de la R2... Llavors pots xapar un arbust i anar a buscar la fissurota horitzontal i posar el camalot. Fent-ho aixi no cal l'spit. També hi ha un plom al costat del spit que imagino es va posar per burilar. La branca que surt a la foto, a sota del arbust ja no hi es. La vaig tantejar i sense fer força em va quedar a la ma!. A la sortida del llarg vaig trobar una mica a la dreta dues xapes que em va semblar d'un altre via, pero com no sabia que la via original no te reunió, la vaig aprofitar. En conjut una via interessant, amb suc. Enhorabona!

Carles Canós

Parce ha dit...

Gràcies per la informació, Carles.

Salut.