Entrada destacada

dimecres, 16 de setembre del 2015

Xabacans de Món al Roc de la Mitja Lluna.

Ara feia dies que no escalaba en solitari i com que no he trobat company doncs m'he anat a perdre per la comarca on sempre hi han vies per fer. Avui, una que tenia a la llista des de feia bastant temps: la Xabacans de Món al Roc de la Mitja Lluna (o Roca de Migdia segons altres fonts, tot i que d'orientada a migdia res de res, ombra durant tot el matí).

Via vertical i tècnica, on he tingut que tornar a clavar per assegurar-me convenientment (feia molt temps que no tenia que clavar escalant en lliure). Els dos trams d'artificial de la ressenya original m'han sortit en lliure (màx. 6a+) i he deixat algun pont de roca per seguir millor la via tot i que és molt evident.

Via gairebé desequipada on haurem de dur 4 claus variats, tascons (discret), friends fins C3, Aliens i bagues i cordinos per alguna sabina o arbre i algun pont de roca per equipar. Roca a estudiar en tot moment: trams bons però amb alguna crosta o bloc sospitós.

Apa! fins aviat i avui n'he deixat més de corcats que no n'he agafat de bons... casum l'olla!

Jaumegrimp ha dit...

Es veu una paret seriosa ! m'ha agradat com has llaçat el clau, amb el mosquetó a l'ull evites que s'escapi la cinta i no perds l'efecte de disminució de palanca. Per cert per on s'arriba a aquesta paret del Solsonès...és que em fa mandra buscar...

Parce ha dit...

Has d'agafar la carretera de Coll de Port. Passat el trencant del Port del compte (uns dos quilòmetres) trobaras una paella de 180º a l'esquerra, just allà surt una pista que en 500m et deixarà en un dipòsit d'aigua de bombers. Aparquem aquí.

Ara ja a peu, agafes la pista en molt mal estat i forta pujada (traces de moto) i afafes totes les cruïlles a la dreta (has de passar una tanca i trobar alguna marca groga). A dalt de la pujada arribaràs a un coll amb un pal indicador (la paret la tens molt a prop però a venir de perfil no la veus), segueixes per la pista i altre cop a la dreta fins que ja veura la paret a l'esquerra entre el bosc.

Primer tram de pujada fins la tanca 15min. Fins el coll 15min més i fins a peu de paret 15min. Total 45min. Hi ha una drecera per la rasa però és més embroçada.