Entrada destacada

divendres, 25 de març del 2022

Noves vies a la Móra Comdal.

Com ja us vaig comentar en un anterior post, els confinaments comarcals m'han permès obrir un bon reguitzell de vies. Avui us presento les dues últimes que vaig obrir a la Móra Comdal: l'Aires de Primavera a la Roca de l'Elefant i la Deliris de Grandesa a la Roca Altiva. La meva idea inicial era que es poguessin combinar en una sola jornada ja que la distància entre elles no és pas més de cinc minuts caminant, el material necessari és practicament el mateix i la concepció de via també, però l'obertura de noves vies a l'Elefant ja permet combinacions multiples. 

l'Elefant en primer terme i l'Altiva a l'esquerra

L'Aires de Primavera va ser la primera que vaig obrir i em va sorpendre la bona roca i les possibilitats que oferia per assegurar-se amb flotants, així que vam intentar deixar-la amb un mínim semiequipament per poder-la disfrutar. Destacar el tram de 6b: realment brutal. La via no arriba al cim ja que no valia la pena apurar tant (10m de IIº).


Mesos més tard vaig anar a l'arrogant Roca Altiva i ràpidament la línia imaginària va pendre forma, ara només quedava materialitzar-la. La concepció de via era la mateixa: deixar-la amb un mínim semiequipament per disfrutar-la però, certament, la verticalitat intimidava bastant més. Per sort, la generositat de cantell i la bona roca és brutal i, ha quedat una altra boníssima via. Es fa curta sense dubte però té uns certs Deliris de Grandesa, jeje!!
 

I per acabar les ressenyes. De les dues vies es baixa rapelant. De la segona queda pendent treure els cordinos i mallons actuals i posar-hi unes intal.lacions com Déu mana. Ja ho farem.


Apa! Fins aviat i mil gràcies als companyis per acompanyar-me en les primeres repeticions... espero que us hagin agradat.





2 comentaris:

Edgar tous picazo ha dit...

Hola Lluís, em dic Edgar i m'agradaria acompanyar-te en alguna d'aquestes primeres que tant sovint vas fent. A mi també m'agrada molt l'aventura d'obrir noves rutes i explorar nous racons però de moment em costa molt trobar companys per fer-ho. Aquí et deixo el meu contacte i a tot@s els que us interessi també.
edgartous@gmail.com o el 687234310. Que vagi bé!

Parce ha dit...

Genial, Edgar. Ja t'escriure per privat i parlem. Dona'm uns dies.

Salut.