Entrada destacada

divendres, 10 de maig del 2024

Noves vies a la Paret dels Hortons, Coll de Nargó.

Aquest hivern passat he estat obrint unes vies a Coll de Nargó a una paret esquitxada de sabines però molt a prop del cotxe. Després de mirar els topònims dels verals i de diversos candidats m'he decidit per aquest nom: Paret dels Hortons.

Així, avui hem repetit les tres vies que hi he obert. Totes tres prou boniques i només amb parabolts a les reunions (i amb anelles per poder rapelar). Estic ben content de com han quedat i de l'estil d'obertura: llargs sense expansions i aprofitant al màxim els abundants ponts de roca.

D'esquerra a dreta tenim: A ContracorrentRevolta Pagesa i Esperó de St. Jaume. Us poso les ressenyes però si voleu tenir més detalls de les vies, cliqueu sobre llurs enllaços.

Per accedir-hi heu d'agafar la pista que surt de Coll de Nargó direcció a Coll Piquer i Montanisell. Després de tota la pujada per l'obaga (compte amb el fang a l'hivern) trobareu un trencall a l'esquerra direcció a la casa El Pui (caretell indicatiu) i un tros més endevant ja veureu la paret a la dreta. L'aproximació es fa per un corriol evident que passa per sota la paret (10min). Descens rapelant (compte amb les possibles enganxades de corda).

Apa! Fins aviat i que les disfruteu tant com he fet jo... el company de cordada ja ho ha fet (moltes gràcies per acompanyar-me, crack).

Anònim ha dit...

Moltes gràcies a tu,han quedat unes vies amb D.O. et felicito mestre!