Entrada destacada

diumenge, 21 d’agost del 2022

Balneari de Panticosa. Morir d'èxit.

El Balneari de Panticosa és un racó del Pirineu ple de contrastos: a un costat (de riu) tens una zona endreçada, ben cuidada i fins i tot bonica i, a l'altre costat, un territori sense llei ni ordre, completament caòtic, amb uns edificis en ruïnes i en alguns dies d'estiu absolutament massificat (com ahir dissabte, ple fins la bandera).


 Jo no hi havia estat mai i, a molt pesar meu, també he aportat el meu granet de sorra en aquesta situació. Morirà d'èxit el lloc? Doncs no ho sé, però en fa tota la pinta. El temps dirà.

En aquesta primera visita, no ens hem complicat la vida i em fet un parell de vies 100% d'escola (com gairebé tota la multitud que rondava per allà). Ahir vam aprofitar la tarda a la Nano del Primer Muro (en una tarda 5 cordades vaig contar) i aquest matí em anat a la Via del Molondro al Molondro (en un matí 6). Per flipar!!!!

Vies equipades 'loveclimb' total, fàcils amb trams molts fàcils (practicament caminant), sense cap tipus d'ambient de paret i roca molt bona. Aproximacions i descensos còmodes i amb múltiples combinacions per allargar la jornada.

Apa! Fins aviat i sobretot posar paciència i aguantar-se el riure de les situacions que sorgeixen en les altres cordades... especialment pels segons de cordada. Jejeje!!!

2 comentaris:

XaviJ ha dit...

Hola crack!!!!! Aquí un escalador precari del 5é grau que li agrada catar tot tipus de roca, a vegades més equipada i a vegades a equipar i que no li fa fàstics al love climbing ja que tinc superat des-de fa temps el problema testosteronic que tant coneix el món de l escalada (puc anomenar-me escalador, mestre?).
No puc riure mes després de llegir el que expliques. Es com anar al
Mcdonalds i queixar te de que no hi ha cap plat casolà del receptari de la cuina catalana. Q no saps a on vas? Precisament anar a les vies q dius i queixar te, és de tenir poca vista. A la nova guia del luichy trobaràs algunes altres vies a la zona mes adients al teu grau i estil però clar també canvia l aprox, eh. No estàn a peu de balneari. Però les fas en un dia igual que aquestes q la veritat, ni fu ni fa(amb el catàleg q tens i triar la looondro….). Igual el problema no són les
Vies o com estan equipades les vies, sinó saber trobar el que fa gaudir a cada escú. A mi m has fet riure tant com a tu els segons de cordada ;) i recordeu q el més valent no es el q demostra que els te més grossos.
Si t agrada una butifarra amb seques ben tradicional, no vagis a un mcdonalds home!!!!

Parce ha dit...

Gràcies XaviJ. Ara ja em queda tot més clar.